Sunday, February 13, 2011

AKU DAN CINTAMU

Renungan...
Secara lahir sukar menggambar segalanya,
Sendirian aku mencari kedamaian,
Saat ini...hanya kenangan bermain ditabir waktu.
      Dewasa ini...ku mengimbas,
      Pada mulanya...tidak ku kenali,
      Akhirnya...ku akui hadirnya CINTA,
      Saat itu...ku sekadar mengenali.
Kau yang memberi nafas...
Setiap tutur mu penuh erti...
Aku yang sekadar pengembaraan...
Rupanya ada janji tidak disedari.
      Bila kau disisi...
      Hilang segala resah...
      Terasa diri dikasihi...
      Hidup ini penuh seri...
Cintamu membuat aku leka,
Cintamu membuat aku lupa,
Cintamu membuat aku keasyikkan...
Setiap ruang yang ada hanya dirimu.
      Ku jalani kehidupan...
      Tika berjauhan hanya jasad berdiri,
      Jiwaku ada denganmu...
      Menjadi aku nanar mencari...
Perit ku rasai...
Tetapi hakikat terpaksa ditelan...
Antara kita tiada ikatan...
Agama dan adat membataskan.
      Saat ini...
      Terasa siang mencemburui...
      Malam bagaikan terhenti seketika...
      Terlalu gundah dihati...
Haruman kasihmu...
Lenaku dalam sedar...
Mimpiku umpama realiti...
Membuat aku takut kehilanganmu.
      Bila sendirian rasa rindu ini...
      Sukar untuk ku hadapi,
      Hanya bayanganmu dimataku...
      Nafasku terasa terhenti...
Adakah kau rasai apa yang ku rasa...?
Kudapat rasai kehadiranmu...
Bagaikan kau berdiri disisiku...
Walau hanya di dalam kalbu..
      Ku sentiasa merinduimu selalu...
      Gambaran wajahmu berdampingan denganku
      Hanya kenangan terindah bersamamu...
      Menjadi pengubat  segala kerinduanku padamu.

                                                                                      NUKILAN
                                                         MYLOVELY@KASIH HATI
                                                           14HB FEBRUARI 2011
     

1 comment: