Thursday, February 10, 2011

LARA

Hari yang suram ...
Hanya melirik senyuman yang hambar,
Wajah yang menyimpan lara menikam,
Mencarik sinar keceriaan tanpa disedari.
      Kenapa aku terlalu menurut perasaan?
      Aku cuba tidak mempedulikan...
      Aku tidak mampu menjadi bukan diriku,
      Ku cuba bangkit tapi masih tidak mampu...
Ada yang bertanya tetapi airmata yang bergenang...
Sukar kurasakan lalu ku membawa diri,
Ku sibukkan diri dengan tugas harianku...
Walaupun berat didada dan sebak terasa,
      Ku kuatkan diri...
      Aku tidak mahu rasa ini terbang....
      Hinggap kepada yang tidak bersalah,
      Khas kepada insan yang amat ku sayangi.
Hingga saat ini...
Hati ini tiada ketenangan...
 Jauh sekali kedamaian...
Sukar...tetapi aku perlu tabah menghadapinya.
      Ku tahu perlu masa untuk memulihkannya,
      Aku juga perlu mengawalnya agar tidak sukar,
      Kasihan kepada insan-insan yang ku kasihi...
      Mereka juga resah melihat keadaan ku.
Ku harap esok....
Hariku akan bermula dengan baik,
Agar keceriaan adalah milikku...
Berdiri dengan teguh tanpa goyah.

                                                      NUKILAN
                                         MYLOVELY@KASIH HATI
                                           10HB FEBRUARI 2011

       

1 comment: