Thursday, February 17, 2011

MEMBARA

Tika begini...
Sukar ku nyatakan perasaan ini...
Terasa amat berat bebanan di pikul...
Hilang kekuatan yang ada dalam diri.
      Segalanya ibarat membunuh tanpa sedar,
      Ku sangka...pengertian dan memahami dimiliki,
      Tidak ku sedari pedih menikam...
       Hanya di ikat tapi di salah erti...???
Segalanya dimulai tanpa prasangka...
Tiada sedikit pun rasa curiga...
Hanya menerima selewat tindakan...
Salahkah aku menjaga ikatan tanpa muslihat...???
       Kenapa dalam sedar aku dipersalahkan...???
       Terlalu sukar menerima jika Maruah di injak...
        Mengapa...hanya diri begini...!!!
        Aku tidak minta...???
Aku lalui...hanya itu adalah aku...
Jika aku dinilai hanya kerana aku...
Ketahuilah...didikkan ibunda masih disisi...!!!
Pegangan ILAHI seiring membelenggu diriku.
       Ku tidak sedari kebekuan hati ini...
       Menjadi aku lemah menilai...
       Apa dosaku...???
       Saat ini...hanya hati merintih pilu...
       Puas sudah dibendung cucuran indera...
       Mengiringi sayu merentap ukiran wajahku.

                                                                                
                                                                                    NUKILAN
                                                                      MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                         09HB NOVEMBER 2010

No comments:

Post a Comment