Wednesday, February 16, 2011

MENGAPA HATI..?

Hati...
Mengapa ada ketika kau melawan arus...
Sedangkan kau tahu perlu berkorban,
Mengapa harus ini terjadi..?
      Mengapa hati...???
      Mengapa kau ujudkan jua rasa dalam jiwa ini...?
      Mengapa kau biarkan kesakitan ini...?
      Sedangkan kau tahu sukar untuk jiwa ini menjadi satu.
Wahai hati...!
Aku tahu rasa kasih ini ada dalam hidupku...
Aku tahu ada cemburu jiwa ini...
Aku juga tahu ada rindu dalam dakapanku.
       Bagaimana hati...?
       Aku tahu dia bukan milikku...
       Aku juga tahu kebahagiaan dia bukan denganku...
       Aku akui jua antara kami ada kasih bukan cinta...
Tetapi hati...
Menangis airmata darah pun....dia bukan untukku.
Aku akui aku mencintai dia...
Aku terlalu mengasihi dia...
          Hati...terlalu sukar ku lalui,
          Ada rasa pedih yang menikam...
          Harus bagaimanakah ingin ku lupakan dia...
          Sedangkan semakin hari semakin mekar...
Hati...aku resah melawan badai,
Aku luahkan lahar dengan kebencian,
Aku bakarkan jiwa ini dengan api kemarahan,
Akhirnya aku lemas dan terdampar kerana cintanya.

                                                                                   NUKILAN
                                                                    MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                          16HB FEBRUARI 2011

1 comment:

  1. Sukar untuk ku lepaskan...tetapi dia bukan untuk ku bukan takdirku.walaupun menikam ku korbankan segalanya demi kebahagiaan dia.

    ReplyDelete