Monday, February 7, 2011

NUR(CAHAYA)

Hari-hari gembiraku...
Dimana ada kamu disisiku,
Memberi kekuatan dan sokongan,
Membelai dan memanjakanku.
Hingga aku terlena diribaanmu.
      Memberi sepenuh perhatian,
      Mendengar segala kekusutan,
      Berduka bila aku disakiti,
      Merawat aku dalam kesakitan.
Membantu semasa kesempitan,
Menasihati aku yang penuh kedegilan,
Memarahiku yang terlalu kenakalan,
Merajuk tika tidak diendahkan olehku.
      Bersedih bila aku tertekan,
      Tersenyum bila aku ketawa,
      Menyayangiku setiap detik pernafasanmu,
      Mengasihiku dengan penuh kesabaran,
Mengingati aku bila tiada dimata,
Berkorban untuk setiap hasrat dan impianku,
Suka duka hidupku dikongsi bersama,
Tiada apa dapat menggantikan kamu dalam hidupku.

>Buat sahabat yang amat ku kasihi...

                                                                                       NUKILAN
                                                                           MYLOVELY@KASIH HATI
                                                                                   14HB JULAI 2004

No comments:

Post a Comment