Wednesday, February 23, 2011

SALAHKAH..?

Aku menghayun langkah penuh semangat...
Berdiri teguh bersama cereka bisuku...
Menemani kepulangan di petang yang hening,
Cereka bisuku tiba-tiba mengungkap rahsia tidak disedari.
      Mengapa harus ada kaitan segalanya?
      Keterlaluankah aku mencampuri hak dirimu?
      Mengapa tidak kau jagai dirimu sebaik mungkin?
      Salahkah aku mengharap yang terbaik untukmu?
Terlalu menekankah aku mengharapkan keistimewaanmu?
Hanya tidak mahu ada yang mempersoalkan tentang dirimu,
Terlalu menyakitkan mendengar cerita tidak ku ketahui...
Adakah ianya benar atau sekadar penyedap cerita.
      Aku buntu...
      Pelbagai rasa yang ku tidak tahu kenapa...?
      Yang pasti ianya menyakitkan...
      Mengapa kau ingin mencari duri dalam hidupmu?
Aku pohon lupakanlah segala cerita silammu...
Bagiku ianya Sekadar kiasan berduri...
Aku juga ada cereka silam tetapi pandanglah ke hadapan...
Usah diungkap cereka lama...tolonglah hindari!
      Mereka tidak memandang kebenaran tetapi sejarah lama...
      Mengapa mengungkap kembali...perlukah segalanya kini?
      Cukup menikam menghadapi kebenaran...
      Yang aku tidak mahu tahu atau diberitahu.
Petang hening ini aku cukup terasa dengan kata-katamu...
Bagiku kau sebahagian dalam hidupku tetapi nyata...
Aku bukan sesiapa atau sebahagiaan dalam hidupmu...
Terlalu pedih menerima kebenaran ini...terima kasih.

                                                                       NUKILAN
                                                         MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                            22HB FEBRUARI 2011





No comments:

Post a Comment