Friday, February 18, 2011

SAYANG

Sayang...
Kenapa bila bersua terasa hati ini bergetar..?
Terasa indah bila bersamamu...
Terasa takut kehilanganmu....
      Ku sulam rasa bahagia ini....
      Dengan gurauan n sendamu yang penuh ceria,
      Senyuman dan ketawamu pengubat rasa rindu ini,
      Bersulam dengan rasa kasih antara kita.
Sayang...
Rajukmu kadang-kadang membuat aku nanar,
Kemarahanmu membuat aku rasa disayangi,
Perhatianmu terasa aku amat dihargai,
Kemanjaanmu membuat aku rasa damai.
      Sukar ingin ku nyatakan segalanya tentang dirimu...
      Hanya hati dan perasaanku yang merasai kehadiranmu...
      Segalanya bagaikan rahmat yang diberikan dalam hidupku,
      Menyulam ikatan yang tiada kelihatan simpulannya.
Sayang...
Aku tercari-cari erti rasa dalam diri ini...
Aku mencari kebenaran dalam hati ini...
Adakah ianya bermakna aku mengasihimu...?
      Kita tidak pernah berbicara tentangnya,
      Tetapi kita merasai ada kehadirannya,
      Segalanya kita lalui dengan telus,
      Dan aku merasai dirimu amat mengasihiku. 

                                                                                NUKILAN
                                                                MYLOVELY@KASIH HATI
                                                                     12HB FEBRUARI 2011    

No comments:

Post a Comment