Tuesday, March 1, 2011

DETIK NALURI

Ketenangan yang dirasai terlalu ku dambakan,
Hingga aku terasa hari ini terlalu indah buatku,
Lirikkan senyuman bermain dibibirku,
Seolah-olah tiada esok untukku...
      Setiap wajah yang ku sayangi beronak dimata,
      Ingin ku renung sepuas-puasnya...
      Segalanya ku semat dihati mencari kekuatan,
      Ku lakarkan memori ini harap bukan yang terakhir.
Semakin ku selami setiap perjalanan hidupku...
Terasa ada yang tertinggal...
Impian dan harapanku mungkin sekadar mimpi,
Cukupkah masa untukku laksanakannya?
      Ku imbas kenangan lalu...
      Terasa sebak saat ku titip impian menggunung,
      Mengolah semangat yang semakin pudar serinya,
      Mencari sedikit sinar yang semakin malap.
Aku merenung kembali wajah-wajah yang ku sayangi,
Terlalu damai  di dalam jiwaku...
Kerana pernah memiliki kasih mereka dalam diriku,
Jika perjuangan ku terhenti disini...aku redha..
      Sekiranya takdir tidak menyebelahi aku...
      Ku harap tiada insan yang membenci diri ini,
      Hanya ku pohon maafkan aku jika ada perbalahan...
      Izinkan aku mengundurkan diri penuh ketenangan.

                                                                                 NUKILAN
                                                                   MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                            01HB MAC 2011

     
      

No comments:

Post a Comment