Friday, March 18, 2011

KEHANGATAN
Ingin ku khabarkan segalanya...
Hati yang terasa indah penuh kedamaian,
Harus bagaimana ingin ku nyatakan...
Keriangan tidak terungkap dengan madah.
      Aku telah lepaskan dia dari sanubari...
      Aku telah menerima takdir dengan redha,
      Masih berbekas rasa gundah dihati...
      Masih berdarah sembilu menusuk luka jiwa.
Kebisuan ku menjadi rasa padanya,
Hembusan angin menyapa kalbu,
Menghilir arus deras tiada tentangan,
Menyala kemarahan menyirami rajuk.
      Aku menyusuri dilema luahan hati...
      Masihkah bersisa kasihku untuknya?
      Hingga aku masih menerima sapaan kemesraan,
      Mengukir senyuman keramahan terpujuk.
Adakah dia telah kenali menyelami rohaniku?
Sukar untuk ku membeku menjauhi dirinya,
Usia sapaan tiada jemu melenturkan kekecewaanku,
Kesakitan hempasan bagaikan ditiup lembayung.
      Bayu yang hadir sejernih air dipergunungan...
      Tembok dendam beraja tiada tahta...
      Renungan panjang menyulam mimpi..
      Kehadiran dirasai mengindahkan lena.
Mengapa aku masih mengikat diri?
Merawat derita tetapi membakar diri,
Tidak gentar bermain gelombang dilautan...
Adakah kehangatan danur kasih merentangi Sengsara?

                                                                        NUKILAN
                                                         MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                   18HB MAC 2011


     
      

No comments:

Post a Comment