Wednesday, March 16, 2011

PERSIMPANGAN

Saat aku ingin melupakan segalanya...
Mengapa kau hadir dikala mencari pertimbangan?
Tatkala keputusan telah hampir berada di persada,
Memujuk kala rajuk menjadi terlalu sepi.
      Seolah-olah kau dapat membaca isihatiku,
      Adakah kerana rasa antara kita mengikatnya?
      Kesunyian antara kita menjadi gundah resah,
      Walau menafikan aku merasai ada kekurangan.
Adakala aku merasai aku terlalu memikirkan,
Curiga ini menyebabkan ada rasa cemburu dihati,
Kebisuan ku menjadi diri menderita sendirian...
Detik kerinduan bermukim segalanya kosong dijiwa.
      Rasa marah hilang berterbangan...
      Tidak tahu mengapa perasaan ku ini begini?
      Kesukaran menjadi benteng memisahkan,
      Bingung dan keliru ku berada dipersimpangan.
Tidak teguhkah pendirian ku?
Adakah rasa kasih ini ku korbankan egoku?
Apabila marah membara dendam bermaharajalela...
Tetapi mengapa kehadiranmu bara tidak menyala?
      Hati ini pilu bagaikan dipermainkan...
      Kebekuan ini membuntukan keadaan hidupku...
      Adakah tidak akan hilang selamanya?
      Mengapa aku ditakdirkan begini...mengapa...?

                                                               NUKILAN
                                                               MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                        15HB MAC 2011



No comments:

Post a Comment