Wednesday, March 9, 2011

PERSOALAN

Benarkah apa yang ada dalam hati ini?
Mengapa resah ini mengundang kemarahan?
Mengapa terasa ada rajuk yang berpanjangan?
Mengapa terasa ada yang tidak kena?
        Adakah rasa sayang ini sukar untuk ku gapai?
        Kenapa sukar untuk ku terima kenyataan ini?
        Mengapa dalam diam ada rasa cemburu hadir?
        Tidakkah aku akan menyakiti diri sendiri?
Mengapa sukar untuk ku lupakan tentang dia?
Mengapa semakin mencuba terasa dekat?
Mengapa tiada rasa benci mengundang?
Mengapa rasa rindu hadir tanpa dia disisiku?
        Bila ada dia aku rasa bahagia...
        Setiap perlakuannya terlalu indah dimataku...
        Senyumannya adalah pengubat rinduku...
        Kemesraannya membuat aku terlalu ceria...
Ingin ku tatapi dirinya tanpa rasa jemu...
Hilang seketika terasa terlalu lama...
Ku korbankan segalanya untuk dia...
Inginkan yang terbaik dalam hidupnya...
        Adakah ini dinamakan CINTA?
        Walaupun dia tidak sempurna aku ingin memiliki...
        Adakah aku buta kerana kasih dihati ini?
        Jika benar,biarlah dia menjadi milikku yang abadi...

                                                                                  NUKILAN
                                                                    MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                           08HB MAC 2011


1 comment: