Sunday, March 13, 2011

SENDIRIAN

Semalam...suasana yang hambar,
Kesepian yang terlalu mencengkam dada,
Bagaimana harus ku lalui...?
Rasa yang cukup membosankan...
      Terlalu berat untuk berkata-kata,
      Perasaan ini terlalu merimaskan minda,
      Lebih senang bersendirian memandang...
      Tetapi fikiran melayan entah dimana.
Banyak yang ku fikirkan...
Aku mencari kekurangan diri,
Dimana silapku dalam kehidupan ini?
Bagaimanakah diri ini dinilai oleh insan lain?
      Banyak persoalan bermain di benak ini...
      Terlalu mudahkah aku melukai insan lain?
      Adakah semuanya disengajakan atau sebaliknya?
      Mengapa jiwa ini tidak terasa tenteram?
Sejak akhir-akhir ini...
Aku terasa ada yang terbuku di dalam kalbu,
Segalanya serba tidak kena...
Berulang-ulang bagaikan tayangan...
      Dikala ini aku terlalu mudah menitiskan airmata,
      Aku sendiri tidak mengerti...
      Terlalu lemahkah aku menghadapi dugaan hidup,
      Tetapi ada insan terlalu yakin aku dapat melaluinya.
Aku cuba bangkit membina kekuatan diri,
Tetapi mengapa tiada ketabahan dalam diri ini?
Selalu ku biarkan diri ini hanyut dengan perasaan...
Masih adakah peluang untuk ku bangkit berjuang?

                                                                      NUKILAN
                                                      MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                13HB MAC 2011


     

No comments:

Post a Comment