Saturday, March 12, 2011

TERSENTUH

Hujan yang menghiasi alam...
Titisan yang membasahi bumi,
Menyirami penuh rahmat dan kesyukuran,
Suasana alam yang suram dan sejuk.
      Kebekuan ini meresap ke urat saraf,
      Terasa menggigil berpeluk tubuh kehangatan,
      Namun mengapa seraut wajah kesayangan...
      Diam membisu seribu bahasa...
Mengapa mendung mengundang dikala ini?
Ingin mendampingimu tetapi terasa menjauh,
Ingin beriringan menyingkap duka dihatimu,
Tidak tergapai tanpa izinmu.
      Adakah aku yang menjadi penyebabnya?
      Dimana silapnya tingkahku kesepian berpanjangan?
      Membuat aku berfikir dimana silapnya,
      Keserian senyumanmu terbang bersama kebisuanmu.
Jika setiap detik aku merindu...
Tidak termampu ku hadapi hari ini,
Kesunyian tingkahmu sukar untukku memujuk hati,
Segalanya hilang bagaikan taufan melanda.
      Ku biarkan dirimu melayani duka...
      Namun ada luka dihatiku tidak mampu diluahkan,
      Kerana aku ingin sentiasa bersamamu,
      Berikanlah ruang aku membalut luka dukamu.

                                                                       NUKILAN
                                                         MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                               11HB MAC 2011

                                                                                         

No comments:

Post a Comment