Thursday, April 7, 2011

GELORA

Aku takut akan kehilangan...
Aku juga takut akan perasaan ku sendiri...
Ketika aku hampir separuh melupakan,
Mengapa aku diuji tanpa kehadiran tiba-tiba?
      Kenapa masih ada rasa dalam diri ini?
      Kenapa masih terasa berjauh hati?
      Benarkah aku telah lepaskan ianya pergi?
      Tetapi masih ada keresahan tika berjauhan.
Mengapa masih terasa simpulan pada ikatan ini?
Aku telah leraikan ia masih bersisakah?
Terasa sakit di dada melayar rindu?
Bagaimana ingin ku lepaskan ia pergi?
      Aku perlu bersedia tetapi terlalu sukar ku rasakan,
      Masa juga tidak mengizinkan perlu ku lepaskan jua,
      Mengapa kasihku ini semakin mendalam?
      Sedangkan hakikatnya perlu ku terima pahitnya.
Ku raup wajah ku...
Ku genggam dada ku terasa kencang denyutannya...
Sebuah keluhan ku lemparkan tidak disedari...
Terlalu hebat gelora dihati ini ku rasakan...

                                                                             NUKILAN
                                                              MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                      07HB APRIL 2011
      

1 comment: