Monday, February 13, 2012

GERHANA LARA

Bibirku kelu untuk menghujani bicara...
Terasa hatiku dilanda kemarau...
Bias kasih menjauh dalam dakapanku,
Mengapa bahagiaku direntap tanpa belas?
            Terlalu menyakitkan hati ingkar menerima...
            Terlukakah aku..?
            Mendung wajahku gambaran lara jiwaku...
            Ku bendung duka mengusik resah...
Masihkah aku miliki jiwamu...???
Mengapa sanubariku kian sepi...???
Menyala api semarak cintaku...
Kala ini menggenggam bara dalam sanubari.
            Aku cuba mencari dirimu...
            Dalam mimpi pun tidak ku mampu...
            Adakah mentari ingin muncul kembali?
            Tiada kata-kata mengiringi harapanku.
Tunjukkan aku jalan apa yang akan terjadi....
Apa yang perlu ku lakukan tanpa dirimu?
Suaramu sentiasa kedengaran dalam hatiku...
Gerhana rindu menyala-nyala dalam bayangan.
            Apa yang perlu aku percaya?
            Tiada kehadiranmu disisiku...
            Apakah ini kesudahannya...???
            Hanya bersendirian mnyulam kenangan...

                                                   NUKILAN
                                       MYLOVELY@KASIH HATI
                                  12HB FEBRUARI 2012(00:42AM)

No comments:

Post a Comment