Sunday, March 18, 2012

GURISAN LUKA

Mengapa ruang hatiku terlalu sepi kini...?
Mengapa sukar untukku terima semuanya...?
Mengapa takdir tidak menjadi milikku...?
Mengapa sukar menerima kebenaran itu...?
        Kenapa dengan diriku...?
        Kenapa hatiku terlalu gundah...?
        Saat kau lafazkan satu kebenaran itu...
        Saat tidak ku ketahui kau masih milik insan lain.
Aku sedar tentang takdir kita...,
Tetapi mengapa ada luka digores...?
Adakah aku tidak dapat membezakan...
Antara rasa sayang dan rasa kasih?
        Mengapa bicaramu semalam aku terluka?
        Rasa sakit dan perit ini kian kurasai...
        Terlalu sayu untuk ku terima...
        Mengapa aku begini...???
Aku sedar kau bukan milikku abadi..,
Kenapa keadaan diriku begini...???
Aku bencikan diriku...benci...,
Aku benci rasa terluka...
        Tidak pernah terlintas begini akhirnya...
        Tidak ku duga derita yang ku undang,
        Tidak ku pinta begini...
        Rasa sebak kian mencengkam diriku...
Adakah aku perlu belajar melupakan dirimu...???
Mungkin menjauh darimu jalan terbaik untukku...
Adakah aku bersalah kerana perasaan kasih ini lahir...???
Maafkan diriku bukan aku membenci...
Tetapi kelukaan ini terlalu pedih untuk ku hadapi.

                                                          NUKILAN
                                               MYLOVELY@KASIH HATI
                                                18HB MAC 2012(16:45PM)

No comments:

Post a Comment