Thursday, April 19, 2012

NYANYIAN HATIKU...

Satu ketika dulu...
Tanpa ku sedari kau hadir membawa sinar dihatiku.
Segalanya indah kala kau berada disisi...
Jika diberi pilihan aku tidak ingin rasa indah itu berlalu pergi...
Namun hakikatnya aku terasa semakin diri ini terasa jauh...
Sedangkan katamu dirimu tidak pernah meninggalkanku...
Sebagai insan biasa setiap perubahan amat jelas berbekas dalam diriku...
Walaupun tidak dinyatakan dengan kata-kata...
Tetapi aku amat memahami tingkah dirimu...
Kerana kebiasaan dirimu semakin jauh dari jangkauan ku...
Serasa semangat dalam diriku beransur-ansur pergi bersama...
Hakikatnya kasihku tidak pernah berubah walaupun seinci...
Jauh sekali untuk aku melupakanmu...
Aku cuba bersifat tenang meniti hari-hari mendatang...
Namun keluh kesah sanubariku sentiasa mengiringiku...
Membuat aku tidak dapat untuk sendirian...
Semakin mengungkap bayangan kebahagiaan lalu...
Saat ini keyakinan ku semakin rapuh...
Dalam keadaan diri berperang dengan kesakitan...
Namun siapa aku untuk memiliki kehadiranmu disampingku...
Sebak didada ku semakin membuat kedamaian hatiku tiada...
Jika aku diberi pilihan untuk memilih...
Aku tidak ingin berada jauh darimu...
Kenapa segalanya bagaikan hilang keindahan...???
Senyuman ku kini ...
Tidak ku sedari terlalu hambar untuk diukir...
Walaupun aku dikelilingi insan lain...
Namun ia bagaikan tidak bererti tanpa dirimu menghiasinya...
Semakin ku renung gambar wajahmu...
Kejernihan manik halus membasahi pipiku...
Bagaikan mengerti keresahan  jiwa ini...
Semakin ku tenggelam semakin utuh rinduku padamu...
Harus bagaimanakah aku untuk meneruskan perjalanan ini...???
Serasa berat bebanan yang ku pikul kini...

                                                                          
                                                                             NUKILAN
                                                           MYLOVELY@KASIH HATI
                                                               18HB APRIL 2012(01:12)

No comments:

Post a Comment