Monday, April 30, 2012

PERTIMBANGAN NALURI


Kesepian bicaraku bukan kerana ku membenci...
Jauh sekali untuk dipersalahkan mahupun menyalahkan...
Aku cuba menenangkan diri mencari jawapan pada persoalan...
Segalanya ku rasakan terlalu kabur...
            Kekaburan itu membuatkan perjalanan hidupku kelam...
            Lalu ku bawa diri keluar dari kebiasaan ku...
            Mencari sedikit ruang berbicara dengan hati...
            Walaupun ku sedar ianya bermain dengan jiwaku...
Membuat aku lebih suka bersendirian...
Namun ia terlalu menyakitkan...
Kerana harga diriku dipersoalkan,
Ku terima hanya kerana memegang amanah...
            Walaupun ku ingin menyatakan kebenaran...
            Aku tidak mampu membela diri hanya kerana insan lain...
            Kasihku diuji hanya aku tidak bersuara...
            Ku biarkan diri ini terbakar...
Kedinginan air di pergunungan...
Tidak mampu meredakan keresahan yang membara ini...
Semakin jauh aku merenungi kekurangan diri...
Kian terasa sebak yang ku rasai...
            Kenapa terlalu sukar untuk aku melangkah...???
            Sedangkan aku pernah melaluinya...
            Mengapa semangatku terasa berada jauh....???
            Kemana menghilangnya Keyakinan dan ketabahan diriku...???
Dimana kekuatan yang selama ini aku pertahankan...???
Sederas arus mengalir sederas itu jua...
Titisan jernih menitis di pipiku...
Menzahirkan apa yang terpendam dalam jiwaku.
            Segalanya adalah kerana aku mnyayangi...
            Ya Tuhan ku lindungilah aku dari segala fitnah...
            Aku redha dengan ujianMu kali ini...
            Ku serahkan segalanya untuk meletakkan aku...

                                                                            NUKILAN
                                                              MYLOVELY@KASIH HATI
                                                              23HB APRIL 2012(20:58PM)
               
               


1 comment:

  1. tumpang lalu........<~~---~~>
    sushnyer.....jln penuh brliku.....

    ReplyDelete