Sunday, April 17, 2011

NOKTAH

Beginikah akhirnya kesudahan cerita kita..?
Aku tidak tahu dimana silapnya antara kita?
Aku keletihan untuk menghadapi persoalan berulang...
Pertengkaran yang tiada kesudahannya.
      Kesudahannya aku sendiri yang menjeruk rasa...
      Memang sukar ku hadapi saat ini...
      Menerima dan belajar melupakan dirimu...
      Amat menyakitkan terlalu menekan naluriku.
Apakan daya ku memulihkan kekeruhan sendirian,
Aku sedar diri tidak diperlukan lagi...
Rajuk ku hanya menderu bersama arus deras...
Tiada persinggahan mahupun benteng menghalang...
      Tangisan jiwa ini terlalu menikam...
      Kerana rindu ini masih ada untukmu...
       Aku tidak mahu lagi memarakkan bara dihati...
       Yang sakitnya hanyalah aku...
Jika ini adalah takdir kasih kita..
Aku terimanya walau terlalu menyakitkan,
Hanya kenangan denganmu menghiasi hari-hariku...
Tanpa ku sedari tangisan ku kian berpanjangan...

                                                                         NUKILAN
                                                         MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                 17HB APRIL 2011

1 comment:

  1. Sukar untuk ku lalui saat ini kerana masih ada rindu untuknya...

    ReplyDelete