Monday, March 14, 2011

MAAFKAN KU
Mengapa ku lakukan ini...?
Gurauan yang terlalu kejam,
Bagaimanakah aku berfikir?
Tanpa mempedulikan perasaan mu...
      Terasa terlalu bersalah dalam diri...
      Kebisuanmu membuat aku merasa berdosa...
      Tiada niat dihati tidak menghargai pemberianmu...
      Aku amat menghargainya dan terlalu bersyukur...
Ada insan yang mengingatinya...
Tetapi kenapa aku terlalu nakal ingin mengujimu,
Tanpa ku sedari...
Hatimu terluka dengan tindakan ku.
      Tidak pernah utusan ku dibiar sepi begini...
      Tidak pernah kau biarkan aku sendirian...
      Tidak pernah aku lalui tanpa khabar mu...
      Terlalu dalam ku menikam hatimu.
Mengapakah aku tidak berfikir dahulu?
Mengapakah ku lakukan ini?
Sedangkan ku tahu kau berusaha...
Memberi sesuatu sebagai tanda ingatan untukku.
      Aku tahu kau bukan seperti insan lain...
      Aku amat memahami itu tetapi tindakan ku kejam...
      Ku pohon kemaafan darimu...
      Dari hujung rambut hingga hujung kaki.
Aku sedar kesilapanku...
Aku sedar akan keterlanjuran perbuatanku...
Jika masih ada sisa kasihmu untukku...
Ku harap kau maafkan ku atas kesilapan ini.

                                                             NUKILAN
                                                         MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                               14HB MAC 2011
     
     


      

No comments:

Post a Comment