Thursday, March 24, 2011

SUARA HATIKU

Dingin malam ini meresap ke tulang,
 Bersendirian aku berjalan menyusuri kekelaman,
Aku terjaga dari lena yang panjang...
Mencari sesuatu mengisi kebosanan dilalui.
      Saat ini membuat aku berfikir sendirian,
      Adakah kau rasai apa yang ku rasai?
      Ingatkah kau akan diriku ini?
      Seperti mana aku sentiasa mengingati dirimu.
Peredaran masa terlalu lambat ku rasai,
Aku cuba menoleh berharap ada dirimu,
Hanya kegelapan malam menemani ku,
Terasa diri ada kebebasan tetapi jiwaku tidak.
      Aku merasai ini buat pertama kali,
      Aku ingin kau mengetahui apa yang ku lalui...
      Berilah aku peluang membuktikannya...
      Menyentuh hatimu untuk kau lihat keikhlasan ku.
Bukan untuk kali terakhir tetapi untuk selamanya,
Bagaimana untuk ku tunjukkan kebenarannya?
Engkaulah segalanya yang perlu diketahui,
Aku tidak tahu apa ku lakukan tanpa dirimu.
      Apa yang harus ku percayai...
      Merindu kemesraan disampingmu,
      Tiada kata yang dapat ku luahkan saat ini,
      Hanya perlu kau katakan rasa dalam dirimu.
Renungan ku semakin menjauh...
Tiada apa yang dapat ku lakukan,
Kemana  ingin ku pergi...
Hanya ku dengar suara hatiku.

                                                   NUKILAN
                                              MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                      23HB MAC 2011

     


No comments:

Post a Comment