Monday, March 21, 2011

TERSILAP LANGKAH

Perasaan...
Tika aku ingin bersendirian merenung,
Mesti kehadiran dia tetap mengisi masa ku,
Walaupun boleh menghindar tetapi tetap bersambut.
      Setiap apa yang ku lakukan tetap dalam perhatiannya,
      Sukar untuk ku berbohong dan mengelak kebenaran,
      Dia tetap dapat menangkap segala tingkah ku,
      Lambat-laun terbongkar akhirnya.
Bila ku ingatkan semula...
Selalu terukir senyuman diwajahku,
Terasa terusik dihati kelihatan senda,
Insan yang tersilap langkah...
      Sepandai-pandai tupai akhirnya ke tanah jua...
      Terasa berbirat dan serba salah bersemuka dengannya,
      Dalam kelembutan aku ditegur kesilapan tidak disedari,
      Berbekas dihati dan terasa tersangat malu.
Telah ku pohon kemaafan darinya,
Tetapi ku tahu ada rasa tidak puas hati dengan ku,
Aku juga telah berjanji tidak lakukan kesilapan ini,
Tetap tiada jawapan darinya...
       Membuat aku terasa bersalah sangat,
       Hingga aku tidak berani lagi untuk membohongi dia,
       Perasaan ku kini tertekan dengan perbuatan sendiri,
       Aku sedar bila kepercayaan dalam diri hilang.
Segala yang dibuat kini terasa tidak ada yang kena,
Takut akan kehilangan kepercayaan dia terhadap ku,
Membuat hati ini benar-benar resah dan gundah,
Tidak akan ku ulangi perbuatan ini selamanya...maafkan ku!

                                                                              NUKILAN
                                                                MYLOVELY @ KASIH HATI
                                                                        20HB MAC 2011
     

1 comment: